X-Dron opracował sposób sterowania Bezzałogowym Statkiem Powietrznym za pomocą sieci GSM. Wyeliminowaliśmy tym samym potrzebę posiadania drogich aparatur RC z ograniczonym zasięgiem i możliwościami programowania podczas lotu.
Daje nam to nieograniczone praktycznie możliwości sterowania urządzeniem i podpinania różnego rodzaju urządzeń, potrzebnych do wykonywania działań na duże odległości BVLOS. Wykonaliśmy już pierwsze loty z udziałem naszego rozwiązania. Urządzenie zapewnia pełną kontrolę w czasie rzeczywistym i przesyła wszystkie informacje z pokładu BSP do stacji operatorskiej, jednocześnie możemy w każdej chwili mieć dostęp do ustawień misji i każdego podpiętego urządzenia na pokładzie.
Do naszego rozwiązania możemy podpinać różnego rodzaju urządzenia stosowane w komputerach osobistych np. kamery i aparaty lustrzanki poprzez złącze USB, które są oddzielnie konfigurowane i do których mamy zdalny dostęp podczas lotu. Obraz przesyłany z kilku kamer podczas zasięgu LTE może być wysyłany z dużą rozdzielczością bez znaczących dla wykonywania lotu opóźnień.
Dzięki temu rozwiązaniu nie angażujemy się już w skomplikowane rozwiązania antenowe do śledzenia i utrzymywania w zasięgu naszego BSP z miejscem z którego prowadzimy sterowanie. Z naszym rozwiązaniem można zapoznać się podczas prowadzonych przez nas szkoleń, oraz zamówić wykonanie projrktu pod dany model.
Wykonaliśmy już lot testowy z udziałem bezprzewodowych czujników wilgotności oraz czytania RFIDów z niewielkiej odległości nad dużym terenem , z których czytanie informacji o nawodnieniu związane było z poświęceniem znacznej ilości czasu i pracy nie tylk oprzez operatora, ale później przez osoby zgrywające i obrabiające dane. Za pomocą bezzałogowca , czytanie tych informacji i ich analiza na bieżąco była szybka i przyjemna. Podczas lotu kamera termowizyjna analizowała stan termiczny obszaru pod kątem nasłonecznienia i nawodnienia gleby.
Obecnie przygotowujemy kolejne szalone projekty z udziałem naszych rozwiązań.
Najnowszym rozwiązaniem jest , urządzenie śledzące na pokładzie drona szum elektromagnetyczny i w trakcie analizy przewidywanie zagrożeń związanych z bezpośrednim oddziaływaniem zakłóceń FEM na BSP.