Get Adobe Flash player

Należy pamiętać żeby w trakcie planowania lotu uwzględnić warunki atmosferyczne oraz warunki otoczenia.

Należy też wziąć pod uwagę planowanie systemu FailSafe – bezpieczny powrót do miejsca startu. Producenci często ustawiają parametry zadziałania i powrotu na standardowych parametrach. Należy sprawdzić przede wszystkim w jakim przypadku może się włączyć system FailSafe i na jakiej wysokości będzie odbywał się powrót do miejsca startu tak, żeby nasz RPA nie wpadł w przeszkody terenowe, które znalazły się na drodze przelotu podczas wykonywania lotu najkrótszą drogą do miejsca startu.

Należy zapoznać się z terenem oraz możliwymi lotami innych użytkowników przestrzeni powietrznej, w tym innych operatorów dronów. Korzystamy z aplikacji, która umożliwia informowanie się wzajemnie o wykonywanych lotach, dzięki temu łatwo sprawdzić gdzie latamy. Aplikacja jest stosunkowo młoda i nie wiadomo jak się dajej rozwinie. Z pewnością będzie to zależało od nas samych, tym bardziej że jest ona bezpłatna i możliwa do zainstalowania na większości platform systemowych. Aplikacja nazywa się DroneRadar.

Pamiętajmy o zgłoszeniu lotów do PAŻP, ale po otrzymaniu zgody o dokładnym zapoznaniu się z informacjami w niej zawartymi. Będzie tam wpis o konieczności zgłoszenia lotu do zarządzającego strefą. Przypominamy o zgłoszeniu zakończenia lotów , jak i zgłoszeniu ucieczki lub rozbicia naszego Drona. W przypadku kiedy urządzenie odleci nam , zerwie się z tzw. zasięgu i stracimy nad nim kontrolę, a sprzęt nie wróci na miejsce startu, należy niezwłocznie poinformować o tym fakcie zarządzającego strefą w której otrzymaliśmy zgodę na lot. W takiej sytuacji ważne jest podanie czasu kiedy sprzęt utraciliśmy, kierunek w jakim się oddalił. Zarządzający strefą będzie mógł wziąć pod uwagę sytuację i ostrzec innych użytkowników przestrzeni o możliwym spotkaniu się z waszym urządzeniem w powietrzu.

W przypadku lotów komercyjny potrzebna jest tabliczka informacyjna na urządzeniu do jakiego podmiotu należy, procedura operacyjna oraz kamizelka odblaskowa.

W przypadku lotów rekreacyjnych i sportowych do MTOM 25kg w odległości większej niż 6km od lotniska ( liczy się ogrodzenie, płot) do wysokości 100m nie potrzeba zgłaszania do PAŻP.

Zgłoszenia do PAŻP w granicach CTR nie wymagane są także w przypadku lotów o masie MTOM 0,6kg w odległości nie mniejszej niż 1km od granicy lotniska do wysokości 30m.

Całość zasad jakie przewiduje PAŻP na podstawie przepisów polecamy na stronie www.pansa.pl lub klikając na logo PAŻP poniżej :

logo PANSA m


Nasza baza szkoleniowa znajduje się w Myślęcinku.

53°9'55.723"N, 18°2'26.438"E

Najcześciej wykonujemy loty w piątki , soboty i niedziele.

baza

 

Granice orientacyjne miast naszego CTR EPBY:

 

- północna     - do Osielska włącznie

- południowa -  za Kowalewo do Nowej Wsi

- wchodnia    - Dobrąwoa Chełmińska włącznie

- zachodnia   - do Nakła

 

CTR-Bydgoszcz